Lavoro

Bristol Myers, diverse opportunità di lavoro per la sede di Roma

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Roma, Brystol Myers Squibb cerca P&R and Health Economics Lead

Sono differenti le opportunità di lavoro, soprattutto in stage, disponibili presso la Bristol Myers. Se per la posizione di Anagni, al momento l’unica posizione aperta è per uno stage, tuttavia risalente a diversi mesi fa, per quella di Roma sono maggiori le opportunità. Scopriamole insieme

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Stage in MARKETING

Bristol-Myers Squibb è un’azienda biofarmaceutica globale impegnata a scoprire, sviluppare e fornire farmaci innovativi che aiutino i pazienti affetti da gravi malattie.

In tutto il mondo, i nostri farmaci aiutano milioni di persone nella lotta contro tumori, disturbi cardiovascolari e artrite.

Il candidato prescelto sarà coinvolto proattivamente in progetti funzionali e interfunzionali, volti a raggiungere il quadro del successo del dipartimento e a sostenere il raggiungimento degli obiettivi aziendali, garantendo l’eccellenza nell’esecuzione.

Il candidato acquisirà le seguenti competenze:

· Competenze fondamentali del marketing operativo applicato nel mercato farmaceutico,

nonché le capacità analitiche necessarie per svolgere le suddette attività;
· Capacità di lavorare in team e in un’organizzazione a matrice complessa;
· Capacità organizzative e gestionali, risoluzione dei problemi, analisi dei rischi;

Il candidato ideale avrà le seguenti caratteristiche:

  • Preferibilmente Master in Marketing e/o Marketing Farmaceutico;
  • Laurea (Magistrale o Specialistica – 5 anni) in DISCIPLINE SCIENTIFICHE;
  • OTTIMA conoscenza del pacchetto Office, utente AVANZATO di Excel e

Power Point;

  • Analitico, con un’attenzione particolare ai dettagli, eccellenti capacità organizzative e capacità di riconoscere le priorità;
  • Self-starter e veloce, con la capacità di lavorare in modo indipendente e collaborativo;
  • OTTIMA conoscenza della lingua inglese;    CANDIDATI QUI

    STAGE – Finance

  • Il candidato acquisirà le seguenti competenze:
    • implementazione e monitoraggio di attività e progetti specifici dell’area finance;
    • nello svolgimento e supporto delle attività ordinarie;
    • gestione dei sistemi informatici Finance (Hyperion and SAP) e dei principali report finanziari

    Il candidato ideale avrà le seguenti caratteristiche:

    • Laurea Magistrale in Economia, Management, Finanza e Controllo, Amministrazione;
    • OTTIMA conoscenza del pacchetto Office, (Excel, PowerPoint come utente esperto);
    • Analitico, con un’attenzione particolare ai dettagli, eccellenti capacità organizzative e capacità di riconoscere le priorità;
    • Self-starter e veloce, con la capacità di lavorare in modo indipendente e collaborativo;
    • OTTIMA conoscenza della lingua inglese;

    Durta dello stage: 6 mesi

    Sede:  Roma

    Compenso: Rimborso spese e buoni pasto CANDIDATI QUI

    STAGE – Procurement

    Il candidato prescelto sarà coinvolto proattivamente in progetti funzionali e interfunzionali, volti a raggiungere il quadro del successo del dipartimento e a sostenere il raggiungimento degli obiettivi aziendali, garantendo l’eccellenza nell’esecuzione.

     Il candidato acquisirà le seguenti competenze nell’ambito del Procurement Process attraverso l’affiancamento:

    • nell’ implementazione del processo di acquisto;
    • nello svolgimento e supporto delle attività ordinarie;
    • nella gestione dei regolamenti in materia di contratti, GDPR e legge sulla privacy;
    • nell’apprendere l’utilizzo di sistemi come SAP e ARIBA;

    Il candidato ideale avrà le seguenti caratteristiche:

    Laurea Magistrale in Economia, Management, Amministrazione;

    OTTIMA conoscenza del pacchetto Office, (Excel, PowerPoint come utente esperto);

    Analitico, con un’attenzione particolare ai dettagli, eccellenti capacità organizzative e capacità di riconoscere le priorità;

    Self-starter e veloce, con la capacità di lavorare in modo indipendente e collaborativo;

    OTTIMA conoscenza della lingua inglese;

    Durata dello stage: 6 mesi

    Sede:  Roma

    Compenso: Rimborso spese e buoni pasto CANDIDATI QUI

    Stage in Human Resources

  • Il Candidato ideale è brillante, motivato, determinato, affidabile, proattivo, con ottime capacità di relazione e propensione al lavoro di squadra in team multifunzionali

    Requisiti:

    • Cultura Universitaria (Laurea Magistrale o Specialistica)
    • Master in Gestione delle Risorse Umane
    • Ottima conoscenza  della lingua inglese, Parlata e Scritta
    • Ottima conoscenza degli strumenti del pacchetto Office (Word, Excel, Power Point)
    • Analitico, con un’attenzione particolare ai dettagli, eccellenti capacità organizzative e capacità di riconoscere le priorità;
    • Self-starter e veloce, con la capacità di lavorare in modo indipendente e collaborativo;

    La ricerca si riferisce a giovani neolaureati, o con brevi esperienze di lavoro in progetti similari.

    Sono previsti rimborso spese e ticket Restaurant; la durata dello stage è di 6 mesi.

    Sede di lavoro: Roma CANDIDATI QUI

    Clinical Site Manager

    We are now looking for a Clinical Site Manager

    who will independently coordinate the progress of assigned studies across multiple countries (Italy, Greece, Israel) and multiple investigator sites by maintaining close contact with site personnel and internal project team.

    Responsibilities:

    • Coordinates and maintains effective communication (oral, written) with local and global team and serves as a BMS contact for the investigator;
    • Works closely with other study team members in the coordination of study activities to meet the appropriate timelines at the site/protocol level;
    • Independently manages activities at country level and monitors study progress by providing guidance as required and by close collaboration with other key stakeholders (e.g. Medical Monitor, Protocol Manager, Clinical Trial Associates, Contract Administrators, Clinical Site Data Monitors and Site Monitors);
    • Effectively uses available tools and systems to gather information needed to manage site activities, generate reports and to provide feedback to the appropriate team members;
    • Effectively applies project management skills and training, and plans for the study milestones and keeps all stakeholders informed of the same;
    • Communicates information and issues (globally or on a country level) to Site Monitors, Clinical Trial Associates, Clinical Site Data Monitors, Line Managers, Hub Unit Manager, and Protocol Manager to ensure that site management activities, protocol execution and study documentation are in compliance with study timelines, ICH-GCP guidelines, BMS SOPs and local regulatory guidelines or regulations;
    • Coordinates site selection activities by providing guidance as required and by collaboration with other key stakeholders (e.g. Clinical Trial Assistant, Contract Administrator and Site Monitor(s);
    • Performs periodic review of the electronic trial master file to ensure study and site level documents are on file;

    Competencies & Skills:

    • Bachelor’s degree in Life Sciences, Pharmacy, CTF or equivalent
    • At least 4 years’ experience in clinical research
    • At least 2 years’ experience as study/protocol manager preferred
    • Experience as an Associate Clinical Site Manager/Study Manager/Lead SMN/Senior SMN experience or equivalent experience within the pharmaceutical / CRO Industry
    • Experience in effective implementation of clinical plans/documents and document preparation
    • Previous experience working in a team environment within a matrix organization
    • Ability to exhibit flexibility and being receptive to new systems and processes
    • Demonstrates excellent project management skills
    • Excellent communication skills with both internal (Global level) and all relevant external parties
    • Professional Proficiency in English, Written and Spoken

    Location: Rome CANDIDATI QUI

    Compliance Lead, Italy

    We are now looking for the COMPLIANCE LEAD ITALY

    Who will be responsible to design, implement and oversee the overall BMS Italy compliance program and the local Organization Model law 231/01, and maintain alignment with the global Compliance & Ethics programs.

    Responsibilities:

    • Facilitate and co-chair the Italian Compliance Committee
    • Formulate, refresh and enhance local compliance policies and simplify processes where appropriate
    • Lead and/or participate in compliance focused projects , and ensure such programs are aligned with global Compliance & Ethics programs
    • Work closely with medical, commercial, strategy and operations to develop and deliver appropriate compliance training (periodic and ad hoc) and communications
    • Provide day-to-day operational compliance advice to BU stakeholders and functional leaders
    • Drive and enhance, in collaboration with BU leaders, the compliance culture within BMS Italy
    • Assist with investigations, audits and inspections, and driving corrective actions and follow up as warranted
    • Continuously report up to regional leadership significant matters regarding the market compliance program
    • Lead C&E’s participation in periodic internal audits and execution of audit follow-up actions assigned to C&E
    • Collaborate in the management and implementation of the Organization Model of BMS Italy in line with the Law 231/01
    • Collaborate in the risk mapping, risk evaluation, process implementation and constant update of the procedures in line with the requirements of the Law 231/01
    • Collaborate/Participate in the Vigilance Committee of BMS Italy

    Competencies & Skills:

    • Degree preferably in a related field (e.g. Compliance, Law)
    • Knowledge of anti-corruption laws relevant to Italy, in particularly Law 231/01 and experience in working with Vigilance Committee
    • Excellent organizational skills and attention to detail
    • At least 5 years’ experience in a compliance role
    • Experience with monitoring compliance initiatives and reporting findings
    • Experience with running an internal Compliance Committee
    • Experience with drafting SOPs and providing compliance training
    • Experience with preparing the business for audits, and inspections and investigating compliance deviations
    • Knowledge of Italian pharmaceutical self-regulatory code
    • Knowledge of US compliance expectations for the pharmaceutical industry, including the Foreign Corrupt Practices Act
    • Fluent in English and Italian both written & spoken
    • Successful experience in cross-functional interactions
    • Superior personal integrity and ethics;
    • Strong interpersonal skills and ability to communicate clearly, verbally and in writing
    • Experience working within the Pharmaceutical industry
    • Good presentation skills
    • Excellent organizational skills and attention to detail CANDIDATI QUI